Blog

Mayıs 7, 2020

Yönetim Geribildirim’i Hakkında Tavsiyeler

İyi niyetli olan ve başarıyla verilen geribildirim güven ve itimat sağlar. Bu, bir çalışma grubu içinde açıklığı ve samimiyeti geliştirir. İnsanlar daha güvenli ve birbirlerine daha bağlı olurlar. Bu daha iyi iletişime, bağlılığa ve ekip çalışmasının gelişmesine yol açar.

Başlamadan önce

Problemi tanımlamak için vakit ayırın ve ayrıntıları bilin. Bu sizin “her zaman” ve “hiçbir zaman” gibi genellemeler yapmaktan kaçınmanıza yardımcı olur. Aynı zamanda sizi muğlak olmaktan da korur. Birine “problemi halletmesini” ya da “yaptığı işi düzeltmesini” söylemek genellikle etkili olmaz. Size performans geribildirimini tam olarak iletme olanağı veren bir davranışı hedefleyin. Spesifik bir davranışın etkisine ya da sonucuna odaklanın ve nedeniyle ilgilenmeyi diğer kişiye bırakın.

Geribildirim sağlamada temel noktalar

  1. Algılamanızı kontrol edin

Bir durumu algılama şekliniz diğer kişinin bakış açısının aksine olabilir. Geribildiriminizin bir şikayet olarak alınmasından kaçınmak için en başta bunun sadece sizin algılamanız olduğunu ifade etmeyi düşünün. Her zaman kişiye değil davranışa odaklanmayı unutmayın.

  1. İnanılırlık sağlayın

Siz her şeyde uzman olamazsınız, özellikle eğer işleri sizin bildiğinizden daha iyi bilen insanları yönetiyorsanız. Fakat en azından, problemi anlamaya çalışabilirsiniz. Konu hakkında, önerinize onay almaya yetecek kadar bilgi sahibi olduğunuzu göstermeye çalışın.

  1. Bir çözüm önerin

İyi düşünülüp tasarlanmış bir çözüm önermekle, diğer kişiye, problemi çözmek için konuya kendi enerjinizin bir kısmını katmış bulunduğunuzu- sizin gerçekten, onlara amaçlarına ulaşmaları için destekleyici ve motive edici olduğunuzu bildirirsiniz.

  1. Faydayı/avantajı belirtin

Bir iyileştirme önerdiğiniz zaman, sonucun ya da faydanın diğer kişi için ne anlama geleceğini tarif edin. Karşılığı nedir? Eğer siz problemi anlarsanız, inanılırlığınız artar ve başkaları doğal olarak sizin önerilen çözümünüzü destekleme eğiliminde olurlar.

  1. Devam eden bir destek sağlayın

Eski alışkanlıkların değiştirilmesi zaman alır. Daimi bir iyileşme getirmek genellikle uygulama yapmaya bağlıdır ve alışkanlık ne kadar kökleşmişse, o kadar uygulama gerekli olur. Sık sık, olumlu takviye sağlayın. Konunun içinde kalın ve sürekli desteğinizi sunun.

 

Makaleler
About Erkan DEMİREL
Uzman Eğitmen, Danışman, Müşteri Deneyimi Uzmanı, Eğitmen Eğitmeni, Konuşmacı, Profil Analisti Erkan Demirel, 1973 yılında Bartın’da doğdu. Anadolu Üniversitesi İşletme Bölümü’nün ardından, Bahçeşehir Üniversitesi MBA programını yüksek onur derecesi ile bitirdi ve Anadolu.edu.tr’de Davranış Bilimleri Doktora programına kabul edildi.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir